Thursday, December 18, 2014

Doa & Harapan

Ya Allah, Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani, Maha Pengampun lagi Maha Menerima Taubat, Ampunkanlah dosa² kami, pejuang² muda dalam jamaah Mu ini ya Allah. Ya Allah, ampunilah kelalaian kami dalam perjuangan ini, berilah kami kekuatan & keselamatan dalam mengharung & dan meredah liku² perjuangan ini.
Ya Allah, jauhilah kami dari perasaan megah dan takbur, jauhilah kami dari pujian² yang sia² dan melalaikan  Jangan Engkau biarkan kami dalam kelazatan dunia sehingga kami lupa kelazatan syurga Mu.
Ya Allah, jadikanlah sahabat² kami sahabat yang ingat Kepada Mu ya Allah. Jadikan mereka orang yang kuat memperjuangkan agama Mu ya Allah. Kuatkanlah iman kami dan iman sahabat² kami ya Allah. Jadikanlah kami dan mereka saling kuat dan menguatkan.
Ya Allah, himpunkanlah sahabat² kami untuk berjuang bersama-sama kami. Sahabat² dari hujung Bekor hingga ke hujung Chandan, sahabat² kami dari hujung Ulu Piol sehingga hujung Jalan Baru & Sri Merchu, Sehingga ke seantero Bendang Panjang luar dan dalam, jadikanlah mereka ini ya Allah, teman dalam perjuangan suka dan duka dalam jamaah ini ya Allah.
Ya Allah, jadikanlah persahabatan kami ini kerana Mu ya Allah, pertemuan & perpisahan kami kerana Mu ya Allah. Pertemukanlah kami dalam Liqa'² Manong & Chandan yang kami aturkan di Jeliang & Bendang Kering ya Allah. Jangan Engkau jadikan kami beralasan dalam menuntut ilmu Mu ya Allah.
Ya Allah, pertemukanlah kami dalam kuliah² Haraki di Surau Chandan ya Allah...dalam kami mengatur hubungan dan silaturrahim demi Mu ya Allah.
Ya Allah, sekali lagi, ampunkanlah kami ya Allah, gugurkanlah dosa² kami ya Allah....aaminnnn..  aaminnnn...ya Robbal 'aaalaminnn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...