Saturday, September 13, 2014

BICARA SUNAN

Assalamualaikum semua sahabat² seperjuangan. Alhamdulillah syukur kita masih diberi peluang untuk menghirup O² sehingga ke detik ini. Satu anugerah yang amat berharga kepada semua hidupan di darat dan di lautan.
Namun begitu, satu demi satu insan² yang kita sayang di sekeliling kita pergi mengadapNya. Sungguh itu satu perkara yang memberikan keinsafan dalam rasa pilu yang menyapa.
Justeru marilah kita sama² merenung kembali, apa matlamat utama kita dalam menghadapi hari² mendatang nanti. Sudahkah kita melaksanakan segala suruhanNya? Atau sudahkah kita bersedia dengan jawapan² yang kita akan bawa mengadapNya.
Sungguh kematian yang kita lihat berlaku pada orang lain itu seolah² masih sangat ringan dan biasa² barangkali, namun bagaimanakah kalau kematian itu pula memagut kita?
Makin hari makin bertambah umur kita dan makin hampir kita dengan kematian. Izrail sentiasa mengintai kita walau di mana kita berada. Semakin kita menganjak remaja, dewasa dan tua...maka semakin kita hampir dengan alam barzah. Penutup kepada segala kelazatan, pemusnah cita², tempat menuju kemenangan atau kewalahan.
Marilah sahabat² semua, kita paksa diri kita untuk bangkit bersedia lebih awal dan marilah kita berusaha memenangkan perjuangan ini seperti kita akan hidup selama-lamanya. Sesungguhnya perjuangan ini adalah untuk kita, yang Allah sediakan medannya untuk kita memastikan Islam akan terus berada di puncak keagungan. Ketahuilah kita semua telah dipilih untuk perjuangan ini dan jangan kita persiakan. AYUH SAHABAT KU!!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...