Thursday, April 6, 2017

Kenapa Mereka Menentang Islam?

Sifat orang-orang yahudi yang menentang Islam itu adalah tidak akan menerima kebenaran walau dalam apa cara sekalipun. Maka benarlah apa yang disebut dalam alquran, "dan tidak akan redha Yahudi dan Nasrani itu melainkan setelah kamu mengikut jalan mereka".
Maka sebagaimana tingkah dan kelaku Yahudi itu, maka begitu jugalah tingkah dan kelaku para munafiq yang sememangnya amat benci kepada Islam.
Dan itu jugalah yang kini berlaku di Malaysia, bagaimana puak-puak kafir juhalak dan munafiq ini bergabung tenaga untuk menghancurkan Islam. Puak munafik beria-ia menyokong dan mengikut segala kehendak puak-puak kafir juhalak ini. Biarpun yang disuruh itu salah, yang diminta itu bercanggah, yang diharap itu memalukan, maka apa sahaja kehendak para alkafirun ini akan dituruti dan dipatuhi dengan sepenuh hati.
Bagaimana pun penjelasan yang diberi, bagaimana pun dalil yang dibacakan, bagaimana pun huraian yang dibentangkan, selagi abang besar kata "tidak" maka mereka akan juga berkata "tidak". Maka dicarilah 1000 alasan dan diutarakan 1000 bantahan ditambah lagi dengan 1000 sindiran.
Alangkah malangnya mereka dan pengikut mereka, di mata umat Islam yang cintakan Islam, didahi mereka *barangkali* sudah tertulis "ك ف ر".

Tongkat Sunan
7 April 2016

1 comment:

  1. Begitulah sikap kafirun dan munafiqun sejak zaman Nabi s.a.w

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...